درباره وبلاگ


welcome to blog hamechez
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • همه چیز
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز و آدرس yyy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 358
بازدید کل : 120834
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

همه چیز
بازی ، سرگرمی فیلم،آهنگ،مقاله،عکس همه و همه در وبلاگ همه چیز




 



شنبه 27 آبان 1391برچسب:آهنگ و ترانه, :: 19:31 ::  نويسنده : صالح

 

فرهنگیان و دانش آموزان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ، عادات ، رفتار و نگرش ها در سطح ملی دارند ، از نظر عقلانی چنانچه فردی از اوایل دوران تحصیل ،به درستی آموزش داده شود ، نسل آتی نیز پیشرفتهای خوبی خواهند داشت و به تبع آن ، نسل بعد از آنها نیز همین گونه خواهد شد . بنابر این یکی از ارکان موثر و مهم در اصلاح الگوی مصرف و ترویج عمومی آن ، همین مدارس با هدایت و برنامه ریزی مدیران ، معلمان ، مربیان و کلیه فرهنگیان کشور هستند.

فرهنگ سازی و تشویق توسط مربیان و معلمان یکی از بهترین راهکارهای اصلاح الگوی مصرف است، در این زمینه باید همواره تلاش هایی از سوی فرهنگیان صورت گیرد، چراکه دانش آموزان کنونی، جامعه فردا را خواهند ساخت.

معلمان به عنوان تاثیر گذارترین افراد در کنار والدین ، می توانند نقش تعیین کننده ای در ایجاد نگرش و رفتارهای درست مصرف دانش آموزان داشته باشند و فرهنگیان با آوردن مثالها و مصادیقی از اسراف در جامعه ، ذکر آیات ، احادیث و روایات ،عمل و رفتار معصومین( ع) و غیره در کلاس های درس و الگو بودن خود در این زمینه در واقع به نقش سرمایه گذار بودن آموزش و پرورش در یک دوره زمانی طولانی ، بها داده و منشاء خیر در جامعه باشند.

کار کارشناسی روی دانش آموز باید حتی پیش از دبستان آغاز و پس از ورود کودک به دبستان باید آموزش دانش آموز به وسیله آموزش و پرورش برنامه ریزی و اجرا شود.

معلمان می توانند با اختصاص دقایقی از کلاس توسط کلیه معلمان برای ذکر مذمت اسراف در جامعه اسلامی تأثیر شگرفی بر نسل آینده کشور داشته باشند و می تواند با انجام اعمال صحیح در اسراف نکردن خود الگوی برای دانش آموزان باشند تا صحیح مصرف برای آنها به صورت یک ارزش در آید .
منبع:برگرفته از کتاب الگوی مصرف و تهاجم فرهنگی، نوشته دکتر ابراهیم رزاقی ، چاپ پژمان 1374

 

 

 

 



شنبه 27 آبان 1391برچسب:تولید ملی, :: 19:28 ::  نويسنده : صالح
چشمه
در باغی چشمه&zwnj;ای&zwnj;بود و دیوارهای بلند گرداگرد آن باغ، تشنه&zwnj;ای دردمند بالای دیوار با حسرت به آب نگاه می&zwnj;کرد. ناگهان خشتی از دیوار کند و در چشمه افکند. صدای آب مثل صدایی زیبا به گوشش آمد.مرد آنقدر از صدای آب لذت می&zwnj;برد که تند تند خشت&zwnj;ها را می&zwnj;کند و در آب می&zwnj;افکند.
آب فریاد زد:های، چرا خشت می&zwnj;زنی؟از این خشت زدن برمن چه فایده&zwnj;ای می&zwnj;بری؟
 
تشنه گفت: ای آب شیرین! در این کار دو فایده است. اول اینکه شنیدن صدای آب برای تشنه مثل شنیدن صدای موسیقی رُباب است. نوای آن حیات بخش است، مرده را زنده می&zwnj;کند. مثل صدای رعد و برق بهاری برای باغ سبزه و سنبل می&zwnj;آورد. صدای آب مثل هدیه برای فقیر است. پیام آزادی برای زندانی است،مثل بوی یوسف لطیف و زیباست که از پیراهنِ یوسف به پدرش یعقوب می&zwnj;رسید .

فایده ی دوم این که: من هر خشتی که برکنم به آب شیرین نزدیکتر می&zwnj;شوم، دیوار کوتاهتر می&zwnj;شود. 

خم شدن و سجده در برابر خدا، مثل کندن خشت است. هر بار که خشتی از غرور خود بکنی، دیوار غرور تو کوتاه تر می&zwnj;شود و به آب حیات و حقیقت نزدیکتر می&zwnj;شوی. هر که تشنه&zwnj;تر باشد تندتر خشت&zwnj;ها را می&zwnj;کند. هر که آواز آب را عاشق&zwnj;تر باشد. خشت&zwnj;های بزرگتری برمی&zwnj;دارد.

منبع :داستانک



27 آبان 1391برچسب:, :: 15:25 ::  نويسنده : صالح